September 12, 2013

Muizenhuis Amsterdam

Gisteren heb ik een heel gezellige dag gehad in Amsterdam.
Ik had een uitnodiging gekregen voor de boekpresentatie van het 3e Muizenhuisboek
van Karina Schaapman en het leek me heel leuk om daar naar toe te gaan.
Ik had om 11 uur afgesproken met een paar dames die ik ken van een Facebookgroepje
(we zijn allemaal Muizenhuisfans) voor het Centraal Station,
Gelukkig ging de reis heel voorspoedig en al snel zag ik Inez, Aukje, en Truus op me afkomen.
Susanne kwam ietsje later ook aanlopen!
Met z'n 5-en zijn we naar de Bibliotheek gelopen om het Muizenhuis te gaan bekijken.....
en oooooh, wat is dat mooi!!!!!!

(foto Karina Schaapman)

Aan alle kanten is er zo veel te zien en er zijn zo ontzettend veel kamertjes,
in 1 keer is het nooit allemaal op te nemen....
ik moet dus nog maar een keertje terug :-)

(foto Susanne Samuelz)  
Aukje, ik, Truus en Inez

(foto Aukje Tibbe)
Ik en Reina (kwam wat later naar de Bibliotheek toe) 

(foto Susanne Samuelz)
Zoveel te zien!!!!! 

(foto Aukje Tibbe)
Inez, Susanne, ik en Reina

(foto Reina Huges)
Susanne, ik, Aukje en Inez

(foto Susanne Samuelz)
Inez, Susanne, Aukje
en ik en Truus op de voorgrond

Natuurlijk was E-beertje ook mee.....
Hij vond het huis geweldig en zei tegen me....
"in zo'n huis zou ik wel 1000 vriendjes kunnen huisvesten!!!!"
O jee....hoe haal ik dit idee nou weer uit zijn koppie???

E-beertje werd natuurlijk van alle kanten bewonderd ;-)
Gelukkig houden deze muizendames ook wel van beertjes!!! 
(foto Susanne Samuelz)
E-beertje had zijn eigen Muizenhuisboekje mee :-)

 Paar leuke kamertjes!
Het was jammer genoeg erg lastig om door het glas heen goede foto's te nemen!

Na een tijdje was het tijd voor de lunch.
Gelukkig kon je op de bovenste verdieping van de bibliotheek heerlijk eten...

We zijn gezellig aangeschoven bij Gina Boonstra die daar ook zat :-)
Zo werd ons groepje steeds groter en gezelliger!
(foto Susanne Samuelz)
Gina, Aukje, Inez en ik

E-beertje heeft kennis gemaakt met Moedermuis, gemaakt door Reina.
Moedermuis was op haar best gekleed,
speciaal voor de boekpresentatie :-)

Je had een prachtig uitzicht over A'dam vanaf het terras.

Toen we klaar waren met de lunch zijn we weer gaan kijken bij het Muizenhuis :-)
En ik zag weer allemaal nieuwe dingen!

Daarna zijn we via de Portugese Synagoge,
waar we het werk van Eli Content (Karina's echtgenoot) hebben bewonderd,
 naar Carré gelopen, waar om half 3 de boekpresentatie zou beginnen. 

Stukje Carré

Van Reina kregen we een schattig muisje,
maar Aukje leek het toch niet echt te waarderen ;-)

E-beertje en Muis genieten van de gochelshow,
gegeven door Tony Wilson,
de gochelaar die vroeger bij het circus werkte,
waar Karina ook een aantal jaren bij woonde.
Haar nieuwe boek is gebaseerd op haar tijd bij het circus!

(foto Aukje Tibbe)
Vol spanning!

Henk van der Meijden mocht het eerste exemplaar van het nieuwe boek in ontvangst nemen
(foto Susanne Samuelz)
en Hans Goedkoop kletste de boel aan elkaar :-)
  
(foto Susanne Samuelz)
Muizenhuisfans op een rijtje :-)

Nog even E-beertje met Muis in close-up!
dank je wel Reina voor dit lieve cadeautje!

Na de overhandiging van het boek was er in de foyer van Carré
nog de mogelijkheid om wat te drinken en na te kletsen
én natuurlijk om het nieuwe boek te kopen!!!!
Het is weer prachtig!!!
Karina, heel erg bedankt voor de uitnodiging,
ik vond het geweldig om er bij te zijn!!!

Op de terugweg was ik niet alleen,
maar Gina en ik konden tot Heerenveen gezellig samen reizen.
Bedankt voor de gezelligheid Gina!!!

Ik vind het echt geweldig dat Facebook (oid)
zulke leuke contacten tot gevolg kan hebben :-)

Groetjes, Margriet

2 comments:

BiWuBär said...

Looks like you've had a fantastic day... and we really hope you enjoyed it to the fullest - because now you'll have to struggle and argue with E-beertje who wants a similar house for many, many friends... ;O)

Hugs
Flutterby und Birgit

Ilona said...

Hai Margriet, wat moet dat een leuke dag geweest zijn, enig om mee te maken, dat is zeker! Zoveel gezien en gehoord, daar krijg je vast weer inspiratie van ;)! Nu E-beertje nog even dat idee van zo'n huis uit zijn koppie blazen :D!!
Groetjes, Ilona